maandag 2 juni 2008

Thailand!

Hoihoihoi!

Ik ben aangekomen in Thailand! Wederom niet verdwaald en niks kwijt gespeeld, sterk bezig! Zondag hebben Veerle en ik afscheid genomen van de mensen van RCDP en dan richting luchthaven. We hebben zelf eerste klas kunnen vliegen omdat er te weinig volk op de vlieger zat. Is nice! Oh, en toen ze me fouilleerden in de luchthaven hebben ze zelf mijn haar gecontroleerd! De 3 weeskinderen die ik daar had verstopt hebben ze gelukkig niet gevonden.

Na een tussenstop in Bangladesh (HEET!!) zijn we dan 's avonds aangekomen in Bangkok. Best wel een enorm verschil met Kathmandu. Tis er allemaal veel moderner en groter en toeristischer. Toch wel even wennen. En ik snap ook niet wat die sekstoeristen bzield, Thaise vrouwen zijn lelijk man. Geef mij maar de Nepalese vrouwen. In Nepal hebben ze ook een pak meer kleren aan, hier zie je overal mini-rokjes en naalhakken. Maar bon, we zitten in de toeristenbuurt dus er zijn gewoon veel prostituees, regelamtig zie je ook zo een blanke toerist met zijn Thaise vriendin paraderen.

Hmmm. wat valt er nog te melden... Thais eten is wel lekker. De koning is waanzinnig populair, blijkbaar is ie ook de langstregerende vorst van de wereld. Cocktails worden per emmertje verkocht. Er lopen veel freaks (Thais en westers) rond over de straten. De dikke oude man zonder t-shirt, met zo'n koplamp op zijn hoofd, met een superman-short en rijdend op een gemotoriseerde step.. die wint voorlopig. Oh, en een kamer is 250 bhaat (65 bhaat is 1 euro) voor 2 personen, exclusief prostituee.

Meer indrukken volgen later!

PS: Oh, en Veerle was in India een Hollander tegen gekomen die rond de wereld aan het fietsen is. Hij is nadien naar Kathmandu gefietst waar ik hem heb rondgeleid. En nu zijn we hem toevallig hier in Bangkok terug tegen het lijf gelopen! De wereld is een zakdoek groot.

Geen opmerkingen: