dinsdag 4 augustus 2009

Eh ku Jo ko Nigeria!

Heyhey!

Ik heb enorm veel gedaan deze week! Man man, echt dolle pret haha.

Eerst dinsdag naar Osogbo met Nick, de prof en vrienden van de prof. Wel, dat was eigenlijk niet het hoogtepunt. We hebben een "sacred groove" bezocht, gesticht door een Duitse vrouw die 50 jaar in Nigeria heeft gewoond. In essentie een stuk jungle met een verzameling spuuglelijke betonnen standbeelden ontworpen door een losgeslagen hippie. Niet mijn ding, maar blijkbaar erg populair in Nigeria. Nadien wel een waterval bezocht en daar wat rondgehangen. All in all, een erg fijne dag en het was ook mijn laatste dag met Nick de Amerikaan, mijn blanke broeder hier op de unief. Nu zit ie terug in de US, ik ga zijn gezelschap toch wat missen. Nu ben ik de enige bleekscheet op de campus.

Van woensdag tot zondag zat ik in Benin City voor een AIESEC conferentie. Super fijn! Er waren 350 mensen van over heel Nigeria en ook een paar buitenlands vrijwilligers. Ik heb me te pletter gebabbeld haha. 3 dagen lang heb ik workshops bijgewoond, presentaties beluisterd, enz... Ik heb ook een een kleine speech ingegeven in Yoruba(de lokale taal) voor 300 man, ze waren enthousiast haha. Verder ook elke avond een feestje, veel gedanst, dronken in een zwembad terecht gekomen, enorm veel mensen leren kennen, in kamers geslapen samen met 12 mensen, ... De kamers waren echt ongelofelijk! Minstens 7 man in een 2-persoons kamer! Welcome to Nigeria hum. Na 3 dagen was ik echt kapot, maar het was zwaar de moeite.

Sinds zondag ben ik terug en ik heb ook eindelijk wat kunne werken. Of toch het gevoel gehad dat ik nuttig bezig ben. Gisteren Group Focus Discussion over HIV met 10 ngo's. En vandaag een Market Rally! Wat betekent dat ik een stuk of 30 mensen heb gecounseled over HIV en ze heb voorbereid op hun HIV-test. We hebben ongeveer 200 mensen een graties HIV-test laten doen op de markt, ik voelde me nuttig haha.

Dus qua werk; er is niet echt een duidelijk programma maar via mijn huidige contact kan ik wel genoeg doen. Ze bedenken elke dag wel wat nieuws. Komt wel goed.

Qua rondreizen; ik wou naar het Noorden in September maar dat ik ga ik schrappen aangezien er net 700 doden zijn gevallen. Maar goed, ik ga wel weekendtrips doen en een kort reisje van een week. Maar geen zorgen, ik heb geen last van de rellen en ik niet naar gebieden waar ze kidnappen.

Qua pret; dik in orde!

Qua gezondheid; terug gezond! Wel 5 kilo afgevallen blijkbaar oeps.

Tot binnen 6 weken!
Bert

Geen opmerkingen: