woensdag 12 maart 2008

India!

Heyhey!

Een bericht vanuit India! Ik ben hier momenteel 4 dagen en tis behoorlijk fantastisch. Zoveel indrukken, zoveel dingen te zien en te doen. Zoveel dingen die ongebruikelijk zijn als je uit Belgie komt. Ik zie niet elke dag koeien, zwijnen, olifanten en kamelen door de straten van Kalmthout slenteren haha.

In ieder geval, ik ben eerst en vooral samen met de Portugese meisjes veilig geland in New Delhi. Valt best mee ginder. Iedereen had we gewaarschuwd dat het een kutstad was. Een vuile, luidruchtige stad waar ik zo snel mogelijk moest wegkomen. Maar ik was niet echt geshockeerd om eerlijk te zijn. Boeiende stad hoor. Het enige dat ik degoutant vond was dat ze fake Tourist Information Centres hebben. Met een erg gelijkende naam en uithangbord, en vlakbij de echte Tourist Information Center. Gelukkig hebben we er geen geld uitgegeven, wat een klojos. Het beroemde rode fort zag er erg mooi uit, maar was helaas gesloten wegens maandag. De grootste moskee van India was, eh, groot.

Na 1.5 dag hebben we dan de nachtbus naar Pushkar genomen. Beetje een beestenbus en er lag een zatlap in het gangpad naast mijn bed. Lag heel de nacht te kreunen en te roepen naast mijn hoofd. En mijn cabine had geen deur dus hij was zijn voeten constant aan het binnensteken, me wakker makend. Wat in een paar stampen en kleurrijk taalgebruik leidde. Heerlijke nacht.

Pushkar is wel ongelofelijk moet ik zeggen. Carlos, de Hollander van de trektocht, is hier een maand blijven plakken en ik kan me wel voorstellen waarom. Geweldige mooi, relaxte sfeer, grappige toeristen. Hier heb je van die situaties dat de toesristen zich kleden als Indiers en de Indiers kleden zich als Westerlingen. Ik heb ook voor de leut een yogales gevolgd en me zo een grappige superzised broek aangeschafd. Nice!

Tot zover mijner bericht. Next stop voor deze India-reis; Jaisalmer! Foto's volgen vanuit Kathmandu, maar ik heb al enkele goeikes.

Doei!

Geen opmerkingen: