woensdag 16 juli 2008

Laos!

Heyhey!

Tis ondertussen al dag 227 van mijn reis en dus ben ik in minder als 2 weken al thuis!

De voorbije week heb ik Laos verkend ende goedgekeurd. De eerste stop was Don Khet, een van de "4000 islands' vlakbij de Cambodjaanse grens. De Mekong rivier heeft in deze streek een breedte van 14 kilometer en is gevuld met 4000 eilandjes (ongeveer he). Dus ben ik samen met een Amerikaanse en 2 Belgen geland op een van de eilandjes en heb ik me zo een bungalow van 2 dollar veroverd. Don Khet is via een brug verbonden met Don Khon en er loopt een spoorweg over deze 2 eilanden, het enige stukje spoorweg in heel Laos, gebouwd door de Fransen. Wat een beetje stom overkomt op 2 eialndjes van een zakdoek groot. Ik ben er 2 dagen gebleven en heb vooral wat rond gewandeld, watervallen bekeken en mijn hangmat beter leren kennen. Oh, en ik ben samen met de andere Belg de Mekong over gezwommen! De stroming hadden we een beetje onderschat, maar tis gelukt en het was leutig! Wel een lens verloren in de Mekong merde,

Na de eilandjes ben ik naar Champasack vetrokken, waar er een Angkoriaanse tempel te bezichten valt. 's Morgens ben ik met het fietske naar de tempel vertrokken met de bedoeling de zonsopgang te zien maar die heb ik een beetje gemist. Het was toch verder fietsen als gedacht hum. Maar wel gratis binnen geraakt via een zij-ingang! Na een initiele 'What the fuck...' bleek de tempel toch de moeite te zijn en het was vooral leuk dat ik de enige toerist ginder was. One on one time with an Angkorian temple hurray.

Tegen 's middags mijn spreekwoordelijke valiezen gepakt en via een moto, een ferry, een bus een een mini-van tot in Pakse geraakt. Vanwaar ik dan weer de nachtbus tot in Vientiane, de hoofdstad van Laos, heb genomen. De nachtbus was nog wel grappig. Ik moest mijn bed delen met 3 andere mensen en nee, het waren geen mooie vrouwen. Gelukkig ben ik niet in lepeltjeshouding wakker geworden naast die oude kerel haha. Nu zit ik dus i Vientiane. Morgen ga ik naar Vang Vieng waar ik kan 'tuben' (uitleg volgt later) en rotsklimmen.

Alrighty, tot de volgende!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

nog 9 dagen en ge zijt thuis... geniet er nog maar van! En doe geen ziektes op waar ge ni meer vanaf geraakt é!

Anoniem zei

Ej pipo de clown,

't Klinkt daar allemaal super in Laos!Nog één weekske en 't zit erop, voelt waarschijnlijk raar.
Na overdreven zware nachten op de Gentse feesten heb ik het onderspit moeten delven. 'k Zit hier zonder stem en een beetje oververmoeid en moet vanavond '10 days' missen maar morgen sta ik er weer volledig(hoop ik toch). Het goede nieuws is dat ik in zieke tijden al uw blogverhalen kan nalezen (of toch bijna). Carlos heeft ook weer een hilarische stoot meegemaakt maar hij zal u zelf wel vertellen hoe hij zijn twee tanden verloren is...
Vergeet uw cadeautje niet af te halen bij het kabouterken en geef maar van jetjen op uw laatste dagen!

Ciaopao,

Veerle.