maandag 28 juli 2008

Fin

Heyheyhey!

Het laatste hoofdstuk!Momenteel zit ik in Bangkok,mijn laatste volledige dag te verdoen met shoppen, rondhoppen en nog wat laatste dingen regelen. Even 10 dagen terug!

Na mijn vorige blog vanuit Vientiane, de hoofdstad van Laos, ben ik opnieuw Jef en Els tegengekomen (die 2 Belgen die ik al eerder had ontmoet bij de 4000 islands). Die zaten uiteraard weer in hetzelfde hotel als mij hehe. Na wat gevulde kikkers en Laotiaanse pinten hebben we dan maar besloten een einde te maken aan al die toevalligheden en voor een tijdje samen verder te reizen.

Na Vientiane zijn we verder gereisd naar Vang Vieng, een stadje dat vooral bekend staat om "tubing". Het concept van tubing: gezeten in de binnenband van een tractor ronddobberen op een rivier, terwijl bars aan de oever je met lasso's en stokken proberen op te vissen zodat je iets drinkt bij hen voor je verder drijft. Maar helaas! We hebben het niet kunnen proberen omdat het te gevaarlijk was geworden door het regenseizoen. Vlak voordat we arriveerden was er een meisje verdronken dus hebben ze tubing voor een tijdje afgeschafd. En het was ook echt wel gevaarlijk op die rivier. Het regende zoveel dat er tijdens ons verblijf 4 bungalows van ons guesthouse in de rivier zijn gestort door een grondverschuiving. En 2 grote houten bruggen zijn meegesleurd door de stroming... Misschien toch niet de moment om rond te dobberen in een rubberen bandje. Dus in plaats daarvan hebben we dan maar wat tochtjes door de jungles gemaakt en Friends en Family Guy gezien in de TV-bars.

Na Vang Vieng was Luang Prabang aan de beurt, een oude hoofdstad die bekend staat om haar mooie tempels. Wegens algemene tempelitis hebben we de tempels maar gelaten voor wat het was. Dan maar een beetje door de stad wandelen, es een massage proberen en de nachtmarkt bekijken. Omdat er in heel Laos een avondklok is ingesteld om 11.30 sluiten alle cafes dan. Maar in Luang Prabang is er 1 plaats die blijkbaar de avondklok heeft omzeild, de lokale bowlingzaal. Dus tussen 12 en 3 uur 's nachts zit het daar vol met dronken jongeren die proberen te bowlen. Waaronder wij hehe. En ik heb gewonnen van 9 andere zatlappen hoeraa! Bowlen gaat gewoon makkelijker als je de pins dubbel ziet. Na 5 dagen pret met Jef en Els heb ik dan afscheid genomen en ben ik aan een 2-daagse bootreis op de Mekong begonnen, richting Thailand. Mensen die Jef en Els kenden zaten op dezelfde boot, dus ik had al onmiddelijk nieuw gezelschap van 3 Belgen hoeraa. En onderweg op den boot was het wel heel mooi natuurlijk, tussen de jungle en de heuvels enzo.

Na 2 dagen op de boot en een halve dag op bus zijn we dan aangekomen in het noorden van Thailand, in Chiang Mai. Daar zijn ze dan de volgende dag begonnen aan 1.5 dag mediteren in een Boeddhistisch klooster. Dus iedereen een te groot wit pakje aan, even wat instructies en dan maar proberen te mediteren. Ik denk dat het bij Boeddhisme de bedoeling is je emoties te bedwingen, onnodige gedachten vermijden en dingen niet te analyseren maar te aanvaarden. Wat me niet zo best lukt ahem. We moesten onze ogen sluiten en proberen aan niets te denken. Gewoon ons op onze ademhaling concentreren. Soms lukte het wel hoor maar ik denk toch niet dat er een carriere als monnik voor me is weg gelegd. Dagdromem is zo ongeveer een hobbie voor mij, dus als ik mijn ogen sloot begon ik de helft van den tijd te denken en te dromen, of ik viel gewoon doodleuk in slaap haha.

Na wederom een afscheid heb ik een nachtbus richting Bangkok genomen en hier zit ik nu. Morgen vertrek ik naar huis en dan zit mijn reis van 8 maanden erop. Als je op zoek bent naar een melige conclusie moet ik je teleurstellen. Laten we gewoon zeggen dat ik me 8 maanden geweldig heb geamuseerd en dat ik het allemaal opnieuw zou doen.
Maar nu heb ik gewoon zin om mijn familie en vrienden terug te zien!

Dus slacht het vetgemeste kalf almaar, de verloren zoon keert terug! En gelieve het kalf te serveren met een belachelijke hoeveelheid fritten. Ik kan geen rijst meer zien!!! Overmorgen sta ik er terug. Bruiner, blonder, armer, rijker...

Tot sebiet!!!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Armer en rijker: toch wel 'n beetje een melige conclusie é ;-). Maar wel een waarheid als een koe!

Tot woensdag aka overvloed-fritten-met-gevolg-belachelijk-veel-spauwen-dag

Karolien zei

Jaja Bertje, terug in Belgenland! Hoe bevalt het? Al mosselen met friet gegeten? En saaie dingen zoals bloemkool en spinazie enzo (geloof het of niet, ik mis het)?
En veel chocola?

We zien elkaar wel ergens eind augustus ofzo en laat ons hopen dat ik van hier dan de zon meeneem (en de rijst achterlaat)!