donderdag 10 april 2008

De verkiezingen enzo

Heyhey!

Eerst ende vooral, ik leef nog hoor. Niet opgeblazen, niet ontvoerd, niet neergestoken of beschoten. Het was vandaag verbazingwekkend rustig in Kathmandu. Ik heb enkele uren met mijn camera door de straten gedwaald, tis nogal surrealistisch vandaag. Geen verkeer, geen getoeter, 90 % van de winkels dicht, wel nog straatverkopers met fluiten en fucking tijgerbalsem. Het anders zo drukke Thamel was bijna verlaten. Veel politie en soldaten. Kinderen die op straat rollerskaten, badmingtonnen en fietsen. Terwijl je op elke andere dag direct van je sokken wordt gereden op die straten.

Maar zover ik weet geen onlusten, betogingen of explosies. Ik heb er in ieder geval niks van gemerkt. De afgelopen weken waren er wel degelijk betogingen en explosies hier in de stad. De afgelopen dagen zijn er ook wel doden gevallen in Nepal, maar vooral in het onrustige Zuiden. Ik denk dat er gisteren 7 doden waren in het land.

Verder heb ik gisteren voor het eerst in 4 maanden op mijn eentje in een restaurant gezeten. Tikje vreemd. Eergisteren heb ik gedag gezegd tegen mijn familie voor 5 maanden. De Portugesen waar ik zo goed mee overeen kwam zijn allemaal vertrokken deze week. Een andere vriendin zit in India voor een maand. Zowat iedereen die me dierbaar is hier is ervandoor. Nu ja, niet iedereen hoor. Maar bon, het restaurant dus, met een boekje erbij viel het best mee en ik heb kunnen oefenen met van die eetstokjes. En het eten was brilliant! Rep u naar een Koreaans restaurant in de buurt en bestel "Grilled pork"!! Hmmm... En wie weet komen ze dan ook aan je tafel alles klaarmaken en alles op je slablaadje leggen. Met zelf de instructie "Eat now !" Die gaan me daar nog vaker zien langskomen hehe!

De komende week zou ik een heleboel moeten doen, nog dingen regelen voor mijn projecten zodat ze hopelijk helemaal in orde komen. Maar tja, met die verkiezingen weet je maar nooit. Binnen een tijdje zou ik dan bezig moeten zijn met mijn projecten en in een gastgezin zitten, dus bezigheid genoeg.

Merci trouwens voor alle mails! Uwer kaartjes komen er binnen enkele maanden aan.

Yours truly,
Bert

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello,

Ge kunt ook gewoon het restaurant mee brengen naar hier bij ons....

Jasmine