maandag 7 april 2008

Nieuwe plannen!

Heyhey!

Even een update van mijn huidige plannen! Momenteel ben ik al 4 maanden hier in Nepal, nog steeds niet verongelukt, nog niks te waardevols kwijt gespeeld. Ik blijf nog tot eind mei hier, nog 7 weekjes ongeveer. Normaal gezien kan ik vanaf 15 april bij Kantipur Publication werken als intern trainee voor 6 weken. De allerlaatste bevestiging moet ik deze week nog krijgen, maar 90 % kans laten we zeggen. Er werken al wel veel fotografen momenteel dus enorm veel werk ga ik blijkbaar niet hebben. Ik ga vandaag overleggen met mijn vrijwilligersorganisatie of ik nog een project kan doen met gehandicapten hier in Kathmandu. En ook es horen wanneer ik naar mijn gastfamilie kan. Maar het plan is dus om fotojournalisme en werken met gehandicapten te combineren, kwestie van me wat bezig te houden.

Maar bon, het andere nieuwe plan! Ik ging na 6 maanden Nepal huiswaarts keren, maar ik heb besloten toch maar wat langer weg te blijven. Dus in plaats van de vlieger terug te nemen naar Belgie ga ik eerst naar China. Wat ik er ga doe weet ik nog niet precies, tis nogal een groot land, maar ongeveer 6 weken rondtrekken richting Beijing. Onderweg te doen en te bezoeken: Terracota leger in Xi'an, pandas knuffelen, Yhangzhou, de grote muur, de verboden stad, .... Man, man, er is zoveel te doen in China. Vanuit Beijing dan de Trans Mongolische trein op, in Mongolie een week of 3 blijven. Zou enorm mooi moeten zijn. Dan de Trans Siberische trein op door Rusland, langs Irkutsk (zoals op de kaart van Risk!), Omsk, Yekaterineburg, Moskow en St Petersburg. Ongeveer 3 weekjes Rusland denk ik. Dan met de trein richting Estland, boot naar Zweden en de eerste de beste Ryan Air vlucht terug naar huis! Begin September zou ik dan terug fritten zitten eten in Kalmthout. Voor mijn verjaardag en voor de start van mijn nieuwe schooljaar.

Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken geweest, deze week heb ik het dan uitgelegd aan mijn familie. Ik heb de nodige tijd en er zit nog geld in mijn spaarvarken, dus gaan we der voor! Er zal vast nog wel wat veranderen aan mijn reisplan, maar de grote lijnen staan vast. 3 extra maanden door China, Mongolie en Rusland en dan begin september terug!

Eigenlijk wou ik nog naar Tibet voor 2 weekjes maar dat zal niet door kunnen gaan door al dat gedoe ginder. Oh well. Enne, iedereen die zich geroepen voelt om mij te vergezellen is uiteraard welkom. Ahum. Ik besef ook wel dat een vliegticket nogal prijzig is, maar wie weet is er iemand van mijn vrienden toch zot genoeg haha. En anders, met Ryan Air raak je goedkoop in Zweden ahem :)

Dus tot zover mijn plan, wish me luck!
Oh, en een wereldkaartje om het wat grafisch voor te stellen.



PS: Mocht er iemand brieven, postkaarten, voedsel- en of overlevingspakketten willen sturen, stuur maar met vermelding van mijn naam richting:

NVCYE-Program Nepal, Kalanki-14, Tashindole Marga,
Kathmandu, Nepal.
Post Box No. 8957

Tot en met eind mei kan ik ze daar nog ophalen, nadien wordt het wat moeilijker.

PPS: Als ge een kaartje wilt ontvangen, moet ge uw adres maar es doormailen. Mocht ik het nog niet hebben natuurlijk.

2 opmerkingen:

Minty zei

ohla, bert gaat nog wat de rondtrekkende toerist uithangen :p . Paar maandjes meer mooie foto's (juij!).

Anoniem zei

Hellokes,

Fijn te horen dat je het daar zo goed doet!!! Ben best wel beetje jaloers. Als ik eens tijd heb ga ik proberen al je "internet brieven" eens te lezen maar ik heb het natuurlijk nie bijgehouden wak nu wat spijtig vindt. Ma der komt nog eens ooit vakantie voor mij en dan zullen we ons er eens (geheel na datum) achter zetten.

Jasmine