zondag 6 april 2008

Rondreis met de familie!

Heyhey!

De 2 weekjes met mijn familie zitten er alweer bijna op. Man, man, ... wat gaat het snel vooruit. Even een soort samenvatting!

Na een ontroerende hereniging aan de luchthaven (gullie ziet zo bleek, ge ziet zo bruin, ge lijkt op Tom Hanks uit Cast Away, ...) zijn we 4 daagjes in Kathmandu gebleven. Beetje rondhangen in Thamel en Durbur Square, mountain flight langs Mt. Everest (allright!), de grote tempels bezoeken, souvenirs aankopen, ...Zo een dingen allemaal. Ik denk dat ze Kathmandu wel aangenaam vonden, vorig jaar zijn we met zijn allen naar Sri Lanka geweest dus ze zijn wel gewend aan de drukte van een Aziatische grootstad. En Thamel is eigenlijk fantastisch als je niet te veel aantrekt van de straatverkopers. Je kan er fantastisch eten voor een kwart van de prijs in Belgie, winkels boordevol prullen voor een spotprijs, altijd wel wat te zien en wat te doen hoor.

Next stop Pokhara, waar we 2 daagjes zijn gebleven. Beetje raften op de rivier met Sam en ons vader (en ik ben er verdorie uitgevallen, merde!), wat klimmen naar de World Peace Pagoda en es met het bootje over Fewa Lake peddelen. Nadien richting Lumbini, de geboorteplaats van Boedha. Wegens een lokale busstaking zijn we er een dag langer gebleven als gepland maar tis er wel fijn. Samen met een Engels meisje van op onze bus hebben we er wat rondgewandeld en rondgefietst (tot plezier van ons vader hehe).

Dan, hoeraa hoeraa, terug naar het weeshuis voor 2 daagjes. Ik was in ieder geval erg blij ze allemaal terug te kunnen zien en andersom ook wel denk ik. Er vlogen er toch al een paar rond mijn nek bij aankomst. Het was erg leuk om samen met mijn familie terug wat te kunnen spelen met de kinderen en wat les te geven. De 2de dag hebben we een gigantisch pannenkoekenfestijn gehouden hoeraa! 2.5 uur staan bakken, good times.

De laatste stop voor Kathmandu was Chitwan National Park waar we terug 3 dagen zijn gebleven. Ik ben erin geslaagd ons moeder op een oifant te krijgen!. Het programma was eigenlijk hetzelfde als wat ik al es had gedaan. Rondrijden op een olifant, een bad nemen met een olifant, jungle walk, jeep safari, ... z'n dingen. We zijn nog weg gespoeld door een monsoen bui haha. Net toen ze ons kwamen halen met de jeep begon het onnoemelijk hard te regenen. Maar het was zo een open jeep dus qua beschermign tegen de regen viel dat wat tegen. En dan viel die ook nog in panne na 1 minuut merde! Dus wij in de gietende regen staan duwen tegen die jeep en dan uiteindelijk maar naar het hotel gewandeld. Iedereen compleet doorweekt, maar ik voelde me eigenlijk wel terug in Belgie voor een moment.

En nu dus terug Kathmandu. Gisteren hebben we in Veerle haar weeshuis spaghetti gegeten met de kinderen. Vandaag en morgen nog een beetje rondlummelen en dan keren mijn ouders en Sam terug naar Belgie. Terug afscheid nemen dus.

Meer nieuws ende foto's later!

PS: ik heb nieuwe foto's van India upgeload! Rep u richting deze link

Geen opmerkingen: